Tuesday, November 29



sampai agak lewat di tempat yg dijanjikan...
walau tidak ramai yang hadir mungkin yg lain ada urusan yg perlu diselesaikan...

ish, budak tu main bola pakai tudung labuh...
boleh ke engkau gerak pakai cam nie....
tersenyum, kerna ini kata-kata yang ku pernah dengar dulu...
tapi skrg tidak, kerana bersama sahabat-sahabat yg sama pemikiran...

usrah dijalankan sesama kami memandangkan tidak cukup ahli untuk 'lawan'..
tajuk 'perkara kecil yang memusnahkan sesuatu yg besar....yakni ikhtilat'

satu muhasabah bg kami...
dan bermula dari diri sndiri untuk memperbaikinya
walau diluar pada hakikatnya menjaga, namun terlepas pandang perkara yg dialam maya....

muhasabah dari atasan mahupun yg dibawah..
pada hakikatnya semua adalah sama yg membezakan perhubungan DIA dengan kita...


Ya Allah…
Imanku masih rapuh untuk mengenaliMu Ya Allah,
Aku memerlukan kasih sayangMu Ya Allah,
Dan janganlah Engkau palingkan hatiMu dari
sentiasa mengingati walau sesaat cuma,
aku sedar,
sejak kecil hingga aku dewasa kini,,
kian banyak dosa yang telah aku lakukan,
dan tiada siapa mengetahunya…
kecuali Engkau Yang Maha Melihat lagi Maha Mengetahui,
Tiada siapa yang mengetahui bahawa suatu ketika dulu
hatiku pendendam
sifatnya.,,
Dendam yang buatku diri kusendiri kepenatan,
dendam disebabkan pengalam silam yang sukar untukku
ceritakan pada hidupan bumiMu…
pada rakanku,…

Ya Allah…andai kasih sayangMu tidak lagi wujud dalam diriku,
sudah tentu aku sekarang menjadi hambaMu yang paling miskiin,
Miskin jiwa sehingga menuntutku mencari dan meraih cintaMu,
adakah aku layak menerima cintaMu Ya Allah?
Adakah aku layak menerima pengampunanMu Ya Allah..
kiranya peluang yang ada di sini aku ingin meluahkan rasa benciku,rasa dendamku.,
yang pernah tersemat di jiwa nuraniku…

Ya Allah..
Engkau Maha Pengasih dengan mengurniakan aku,
sekeping hati mencari-cari cintaMu,
Hati yang kembali berfikir,
tawadhuk padaMu Ya Allah,
Ya Allah,
Engkau pimpinlah diriku ke jalan yang Engkau re
dai,
Pelihara aku daripada terus melakukan maksiat, riak dan sebgainya…
Sesungguhnya aku kini cuba mencari cintaMu,
Yang satu ketika pernah bertamu dalam diriku,
yang satu ketika meruntun jiwaku,
yang satu ketika aku benar-benar memerlukanMu,
biarpun seribu kali aku menjauhkan diriku dari mencintaiMu,
Namun nur kasihMu masih setia melambai,
Memujuk diriku kembali bersjud padamU,
Mengajarku erti kesabaran, ketabahan, kecekalan juga ketakwaan…





No comments:

Post a Comment