Daisypath -

Wednesday, January 16

tiada upayaku melaiakan pertolongan darinya..


Sujudku PadaMu, Tuhan…


Ya Illahi Rabbi, Ya Khaliq fil ‘Alam…
Ku Bersujud dan bersimpuh luruh padaMu..
Pada setiap waktu dalam hidupku yang akan berlalu..
Tak akan kering bibir ini mengucap asmaMu, namaMu yang terindah…
Duhai Tuhanku yang Perkasa, namun lagi Maha Pengasih dan Penyayang,
Dalam perjalanan Hidup yang fana ini
Ku Senantiasa Memohon Ampunanmu, ya Ghaffur..
Hambamu yang senantiasa berlumpur dosa dan nista,
Tunjukkanlah jalanMu pada ku, Tuhan..
Ya Allah Yang Esa, Yang Maha Menguasai Segalanya
Sungguh kusadari hambaMu ini teramat lemah tanpaMu…
Sungguh kuyakini hambaMu ini teramat nista di hadapan keagunganMu…
Engkaulah tempat kuberserah sepenuhnya,
Hanya Engkau yang patut disembah,dipuja, dan dipuji..
Oleh seru sekalian alam ini..
La illaha ilallah, La illaha ilallah..
Alam pun berseru memujamu…
Tiada Tuhan Selain Allah…
La illaha ilallah, Muhammadarrasulullah..
Tiada Tuhan selain Allah, Nabi Muhammad utusan Allah…
Hasbunallah wa ni’mal wakil, Ni’mal maula wa ni’mal nashir…
Cukuplah hanya Allah untukku, dan Allahlah sebaik-baik penolong bagiku…
Laa haula walaa quwwata illa billah…
Tiada daya dan upaya tanpa pertolongan Allah…



Bila engkau merasa sedih pada dunia, bila kau rasa tak ada yang peduli padamu…Ingatlah, Allah senantiasa berada pada sisi kita… Cinta pada Allah, Untuk Allah adalah sebenar-benarnya cinta yang hakiki…Berserahlah pada Allah, gapailah ketenangan yang tertinggi dengan menyebut lafadz namanya dalam setiap doa dan munajat hatimu padaNya…Insya Allah, hidup akan tenang dan damai selamanya..Allahumma Amiin ya Allah…

ashra, usah tertipu dengan dunia yang fana' ini...usah bersedih apa-apa yang berlaku diatasmu semata-mata nilaian dunia..tetapi, ambil la ia sebagai tarbiyah dalam hidup mu...

Engkau shj yang kami sembah, dan kepada Engkaulah kami meminta pertolongan..
al-fatihah :5


Tuesday, January 15

it's a game



اللهم صل وسليم على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد






It’s a game
That they play

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)

What a shame
What they say

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)



Where are you in my dreams?
You feel so close but so far
When All I want is to see
Your face in front of me
You make me chase around
Shadows in the moonlight
Only for the sunrise
To open my eyes
Makes me jump to my feet
Walk around the city streets
Hoping that I’ll find you
By my side
Then I feel your sunlight
Beautiful and so bright
Feeling I’m in your arms
For a while
Hours pass like a breeze
Moving through the palm trees
Hand in hand you and me
With your smile

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)

What a shame
What they say

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)

Sen benim nazli yarimsin
(You, my delicate beloved)

Sen benim gozbebegimsin
(You, the apple of my eye)

Sana gonulden baglanmisim ben
(Tied to you, at the heart)

Sen en sevdigim sevdicegimsin
(You are my deepest love, my beloved)

Ben seni bir gul gibi koklar¦m
(Inhaling your scent, just like smelling a rose)

Ask¦nla tutusur ask¦nla yanarim
(Burning inside, with the fire of your love)

Hep seni arar seni sorarim
(I always look for, and ask of you)

Sana varmak icin hayal kurar¦m
(Always dream of reaching you)

تیرا تصور میرا ہی سکوں ھے
(The very mention of you becomes my tranquility)

تیرا نام لینا میرا ھے جنوں
(To take your name, it becomes my sanity)

وہ میٹھی باتیں تیری ھی سنوں میں
(Those sweet conversations of yours I would listen too)

دنیا برا مانے تو میں کیا کروں؟
(If the world deems them offensive, what do I care?)

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)

What a shame
What they say

شتموه لما جهلوه
(They insulted him when they didn’t know who he was)

تبعوه لما عرفوا هداه
(They became his followers when they truly knew his way)

I need you in my life
Like the air with which I breathe
Salutations upon my beloved
So let them say what they want to say
Salutations upon my beloved
It’s the same game they always play
Salutations upon my beloved
I’ll turn my ears the other way
Salutations upon my beloved
It makes no difference either way
Salutations upon my beloved
It’s a game they’re always going to play
Let them say what they want to say
Salutations upon my beloved
It’s a game, It’s a game
It’s a game, It’s a game
It’s a game, It’s a game
They’re always going to play
play, play, play, Play


calling ma, mmg xthn..menangis time ckp ngan ma...0 until infinity she knows my problem...ma btau, buat mana termampu..bnyakkan solat hajat...insyaAllah ada apa yg DIA nk tunjuk..bibi kan tahu semua nie...
thanks ma... if she here, i will hug her..T_T

Monday, January 14

hold..

try to press hold..
~qouted from HA~

lappy masuk icu, nk continue tulis tesis...result kebanyakkan dlm tu..
ujian lpas abis paper...(praktikal ketauhidan hamba ini padaNYA..subhanallah..aku cuba kuat)

moga Allah permudahkan utk jilid jga minggu ni..
Allahumma ameen


p/s : lappy pinjam sat dr sebelah bilik..

Sunday, January 13

HKR..

sat...hold jap nk ulas..
tunggu abis last paper sat ^^,
chaiyok ashra!!!!!!

continue...

dah tak ingat nak tulis apa...apa2 pun, kali ini tidak berpeluang ke sana sbb ada paper 12 n 13hb...
bnyak taujihad2 yg didengari agar pejuang ini turun ke sna bg memperlihatkan bahawa rakyat sudah tidak sanggup untuk berada di bhw pemerintah yg zalim...zalim??? oppss, zalim di sini bukan bermaksud pemerintahan tersebut melakukan pembunuhan yg melibatkan darah, tapi zalim disini bermaksud tidak meletakkan sesuata hal di tempat yg benar@betul....

dialog yg sering didengari..
"engkau mahasiswa, engkau xpayah gatal nk p turun...blajaq dulu..."
errmm, pas belajar?? haha

"xde keje lain ke ?? dari duk berhimpun ramai sesak2 bwah panas  matahari 2...mmg wat keje giler la dieorg nie"
errr, nnt berhimpun di padang masyar xpanas?xbersesak? ke keje giler gakk ...hehehe :P

"politik kotor...malas aku nk ambil tahu.."
la, masa nie la engkau nk BERSIHkn..hihi...blajaq tinggi2, nie la duk asing2 politik ngan agama...dop sey p ngaji...


listen!!stop..stop..ngepeng je bnyok...ish ish..

dengor nie mek...

bingkisan fikrah pejuang

"perinsip gerakan Islam yg digenggam kuat oleh pendokong-pendokongnya bukanlah berbentuk intima' syakhsi     ( fanatik individu ) atau intima' maslahi ( ada kepentingan lain ), akan tetapi perinsip tersebut dilaksanakan atas dasar intima' 'aqidi ( tuntutan aqidah )
~ Syeikh Muhd Zainul Asri Bin Hj Mohd Romli 


memilih pemimpin juga berkaitan dengan ketauhidan kamu pada Allah
~murabbi~

sebenarnya ambe teruja melihat rakyat semakin dah sedar...walaupun ada segelintir di'hantar', insyaAllah Allah pasti menunjukkan kebenaran pada mereka..ameen

teringat pengalaman ke BERSIH sblm nie...semburan pemedih mata mmg xdpt nk lupa...arrrr, sistem pernafasanku diracuni on the spot..pedih!!!!!! (alhamdulillah, Allah smpaikan unit2 amal utk agihkan garam)

kesan dikaki pun masih ada lagi sampai hari ini..mungkin akibat terpelecot time lari...

700 000 org, insyaAllah bakal ramai lagi akan sedar....TAKBIR! ALLAHU AKHBAR..!

insyaAllah, bakal satu sem lai berada dikampus...kalau tiada apa2 masalah pendaftran subjek..sungguh, dikampus   pelbagai helah digunakan utk maklum ke keluarga menyertai program yang dianjurkan jemaah...insyaAllah moga Allah dtgkan kefahaman pada keluargaku suatu masa nnt...insyaAllah moga Allah permudahkan utk aku memberikan pengorbanan ku yg termampu pada islam dan gerakan..ameen..ameen..


Thursday, January 10

wind2...

subhanallah...why the wind comes back to me??...please, i don't to think it right now..ya Allah, please help me to manage my life and feel properly...i'm just ordinary person, it imposible to be...Allah, please blow the wind again.... 
Allahuma Ameen...i'm just seeking ur MARDHOTILLAH..
calm down...i will back home...insyaAllah
ya Allah, golongkan aku dlm golongan org2 yg bersabar..
sesungguhnya, Allah bersama-sama dengan org yg bersabar...

Monday, January 7

ku mohon ya Allah..

Ya Allah, semua ini dalam kekuasaanMu..
ku mohon agar keluargaku dibawah jagaanMu..
subhanallah2..hati ku mmg tidak tenang sekarang...

Sunday, January 6

Kerana enti adalah seorang muslimah

tidak diubah, copy dari http://resolusiaddin.blogspot.com/2012/03/kerana-enti-adalah-seorang-muslimah.html


Bukan niat di hati untuk angkuh
Bukan niat untuk menyakitkan hati enti
Bukan niat untuk tidak mempedulikan enti
Tetapi....
Kerana ana sangat menghormati enti
Ana melakukan semua ini
Kerana enti adalah seorang muslimah

Maafkan ana kerana memerhatikan enti dalam diam
Namun ana kecewa dengan enti
Ana menginginkan seorang muslimah yang mampu menjaga ikhtilatnya
Mampu menjaga batas pergaulan sesama bukan mahramnya
Bukan sahaja di dunia realiti
Malah juga di alam maya!
Namun, enti?
Adakah enti melambangkan ciri-ciri muslimah?


Berhubungan dengan bukan mahram
dengan perkara yang sia-sia di alam maya
tanpa alasan yang kukuh?
tanpa tujuan yang munasabah?
Adakah itu ciri-ciri muslimah?
Pastikah setiap perbualanmu di alam maya bersama bukan mahram
tidak menimbulkan penyakit hati dalam golongan syabab?

........Oleh itu janganlah kamu berkata-kata dengan lembut manja (semasa bercakap dengan lelaki asing) kerana yang demikian boleh menimbulkan keinginan orang yang ada penyakit dalam hatinya (menaruh tujuan buruk kepada kamu), dan sebaliknya berkatalah dengan kata-kata yang baik (sesuai dan sopan).

(Al-Ahzaab 33:32)


Ana tidak mampu untuk menegur enti secara terus terang
Kerana ana tidak mempunyai hak ke atas enti
Hanya seorang lelaki bernama suami yang berhak ke atas enti
Ana ingin melihat enti berubah sendiri
Atas kesedaran sendiri
Iya, memang tiada manusia yang sempurna
Tetapi tidak salah untuk berusaha menjadi sempurna

Jagalah ikhtilatmu di alam maya
Bukannya tidak boleh menegur bukan mahram
Tetapi pastikan ada tujuan
Tujuan yang dibenarkan
Bukan hanya perbualan kosong semata-mata

Hanya doa yang mampu ana kirimkan
Semoga enti sentiasa berada dalam rahmat Allah
Ana sangat menghormati enti
Kerana enti adalah seorang muslimah


untuk peringat diri ku yg sering alpa

Friday, January 4

know who i am



i'm just small like a sand..
and them like diamond..
i know it yesterday...
and i know who i am...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..

.however..
IN SYA ALLAH
^___^



Bukan ALLAH tidak tahu fikiran dan perasaan kita yang tak tenang, malah ALLAH Maha Mengetahui setiap titis air mata yang terbit di kelopak mata.

hidupkan sunah...

اللهم صل وسليم على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد




wajibkan didalam rumah mempunyai sekurang-kurangnya 1 kitab hadis...insyaAllah, kasih syg Baginda akan sentiasa bersama2 didalam keluarga itu..
 tips: always read at least one hadis per day to ur own family..insyaAllah, eventhough not now, it will be my compulsory for my future..insyaAllah...

Wednesday, January 2

mcm2 psm.. @_@


اللهم صل وسليم على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد

الحمد الله


3 days unsleep..
alhamdulillah sakit kepala datang selapas habis presentation..
need to take some rest to continue writing complete the thesis..
why the Tc increase repeatly..
why the morphologies not homogenous when increasing adding the HA fillers..
why the intensity of the PXDD peaks decrease when percentage of HA increase..
(tulis takut terlupa..).

actuallay i not go through this experiment..by the way, i accept it that i can't experinced like my friends done..they do the lab... :(


done the presentation...

pecutan terakhir...



Ya Allah, kami bermohon agar Engkau permudahkan viva kami ...AMEEN..
2nd of January 
9.00am

4-SKRianz..

Tuesday, January 1

nervous will disapper...put trust to HIM




Daripada Anas bin Malik r.a., Nabi s.a.w. bersabda:

"اللهم لا سهل إلا ما جعلته سهلا و أنت تجعل الحزن سهلا إذا شئت سهلا"

 "Allahumma la sahla illa ma ja'altahu sahla, wa anta taj'alul huzna sahla iza syi'ta sahla"

"Ya Allah! Tiada kemudahan melainkan apa yang Engkau menjadikannya mudah. Engkau menjadikan suatu kepayahan menjadi mudah apabila Engkau kehendaki ia mudah"

(Riwayat Ibn Hibban)



duhai hati, dunia ini hanya pentas ujian semata2...usah gentar...insyaAllah u can face it ^^,