Daisypath -

Sunday, September 21

kerjaya dan keluarga

Tiang?

Wanita tu tiang rupenye..
Agak2 kalau xde tiang bangunan tu blh kukuh x?
Atap blh blh stand kat atas x?
Dinding blh straight x?

Cube Acu Try tgk kat tmpat kmu berada..
Mst dlm rumah atau dlm sesebuah bangunan kn..
Acu tgk!!
Agak2 nampak x tiang tu?
Xkn..
Bahase binaan pnggil tiang konkrit..

Mcm tu la wanita..
Mmg xnmpk pun wanita ni buat ap..
Xnmpk..kn..
Tp ingat, dia amay berperanan dlm menegakkan sebuah negara..
Membangun sebuah negara kerana wanita yg berada di dlmnya,
Runtuh sebuah negara kerana wanita yg berada di dlmnya..

Bincang..knapa..
Skop yg lebih kecil
Keluarga..
Berjaya sebuah keluarga itu kerana wanita
Dan tidak berjayaan sesebuah keluarga itu kerana wanita di dlmnya

WANITA TIDAK HARUS CANTIK, TAPI PERLU KUAT!!

sedikit catatan perkongsian dr ustazah halimah

-wanita itu tiang agama, walau tidak nampak
-tiang itu tidak cantik, kadang2 tidak terlihat langsung, tetapi harus kuat
-sebuah rumah tangga itu bergantung pada
bagaimana wanitanya
-hati dan akal wanita kuat
-wanita boleh berbuat apa2 sahaja dalam satu masa berbanding lelaki

Ibrah dr alquran
-ibu maryam bila merasai ada nyawa yg brgerak didlm rahimnya, dia berdoa 'aku waqafkn anakku utkMu'
-saiditina hajar ( wanita biasa yg dipilih oleh Allah menjadi isteri Nabi Ibrahim. Dari susur galur saiditina Hajar lahirlah nabi teragung, Muhammad saw)
-hajar ditinggalkn ibrahin ditengah2 padang pasir yg kering kontang. Selepas berdiskusi dgn nabi ibrahim, fham lah hajar bahawa semua ini arahan dari Allah, maka hajar berkata tinggallah aku dan ank kecil ini(ismail), Allah tidak akan mempersia2kn hambaNya

-JANGAN LEPASKAN KEIKUTSERTAAN ALLAH DALAM HIDUPMU

Alhamdulillah..wallahualam...

No comments:

Post a Comment