Thursday, July 17

minta maaf..

sollu 'alan nabiy
allahumma solli ala Muhammad waala wabarik wasalim..

pagi, buka fb..
cm biasa..sbb berita fb paling cepat dan pantas..hihi..
abis semua facebookers post satu code.. CD***

buka la satu video..
mmg terkejut jga..

moga doakan dia terbuka hati momohon maaf

alhamdulillah, dia sendiri dah memohon maaf secara terbuka di media..



tutup kisah itu..

ya, manusia akan bertindak diluar jangkaan bila emosinya amat terganggu..
apatah lg perkara yg amat2 disayangi..

semalam..seorg makcik yg kehilangan begnya disurau terletak di kL sentral, hilang di depannya sendiri ketika dia tengah bersembahyang..sungguh, ketika ramai yg berada didalam surau itu, seorg pun tidak perasaan gerak geri wanita yg mengambil beg tangan makcik tersebut..mereka menyangka beg itu mmg kepunyaan wanita muda tersebut..
dibuat separuh tidak sedar makcik...semuanya ambil mudah. 'sy ingat beg dia'..
masih bersabar lg dgn jwpan mereka..namun, sedih tiada apa2 tindakan dr mereka yg mana rata2 mereka ada anak muda..anak muda yg masih berdarah panas yg cepat 'melenting' dan 'prihatin' dengan isu semasa..

aku bukan org baik, tp agak2 kita, rasa marah x kalau itu ibu kita sendiri dan org sekeliling buat xkisah? ada janji dengan kakak terpaksa aku belakangkan dahulu, mmg makcik membuat report di pondok polis dlm kL sentral..cma, kekesalan timbul sedikit disitu kerana makcik yg lebih separuh abad itu tidak mengingati no ic nya..jd, tiada keterangan boleh diambil melainkan makcik itu mengambil salinan icnya dirumah tumpangan..ya, aku akur..ini adalah process utk membuat laporan..

beberapa kali makcik itu merayu agar aku mengikutinya ke ampang..maafkan aku makcik..aku hnya dpt menghantar ke stesen bas berhampiran dan berharap kwan serumahnya dpt membantunya membuat report di balai polis ampang..

dgn sedikit nasihat dan doa agar Allah membantu makcik, aku memberi no phone ku kepadanya andai ada apa2 yg dia ingin tanyakan..

******************************************************************
kerana kita manusia, leka dengan harta dunia..
lemah bila kehilangannya..
ya Allah, ampunilah kami..ampunilah kami, ampunilah kami..





No comments:

Post a Comment