Daisypath -

Tuesday, July 2

done with jpj test ^^

allahumma solli ala muhammad, wa ala alaih wabarik wasalim...

alhamdulillah..
impian ku untuk berdaurah di baitul qura' tercapai..
walaupun pada mulanya terpaksa bermusafir seorang diri (kalau diikutkan dari segi hukum, muslimat perlu ditemani mahram atau shbt2 perempuan yg thiqah utk bermusafir)
kali ini, aku tidak putus utk memohon keampunan dariNya atas kekhilafan membuat keputusan utk bermusafir seorang diri..
bila bertembung 2 perkara yakni mudharat dan haram..
haram terhadap individu dan mudharat akan menjejaskan keturunan keseluruhannya..

kerana menuntut ilmu fardhu ain itu wajib, dan jika tidak menuntutnya rosaklah keturunannya..
ada perbahasan yg lain lagi seperti haram seorg perempuan melalui dan berada di dalam masjid, namun apabila ada talaqi ilmu fardhu ain, wajib baginya menuntut ilmu tersebut....

mmg daurah kali ini agak berbeza dari yg sebelumnya..
boleh dikatakan aku telah berada dalam kalangan minority..
dalam kurang 10 org y berumur 23-25..
70 peserta daurah muslimat yang lain dalam kalangan umur 19-22 tahun..
asal je nak perkenalkan dir, aku pasti mulakan dengan 'akak'

seperti mana yg pernah ku tulis sebelum ni, campak la kat mana2 pun jasad ini, insyaAllah pasti boleh berdikari..alhamdulillah..

huh..kalau cerita mmg xabis..tp mmg best kat sana..

....

last but not least
1/7/2013 jam 12.00 test bahagian 1..
dalam litar..
cikgu2 lain risau , dan mereka tanya..
ada buat kelas x sebelum nk retest ni..
aku jwb 'xde'

dalam hati, ya allah permudahkannya..bukan aku yg berhak kawal kereta ini, Engkau lah yg sebenarnya menggerakkan kereta ini..

alhamdulillah lulus!..
cma kene tunggu lesen siap baru dapat balik kampung..



what i planned after this, hmm
xde jwpan lagi..yg penting nk balik dulu :)




2 comments:

  1. Alhamdulillah.
    pahni bleh dah bwk sy jln2 nek kete kan kak? ^^,
    merinduimu~ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. i'allah...tp x expert cm kmu la...nk cilok2 tu xpandai lg :P

      Delete