Daisypath -

Thursday, February 14

cuti internet via cuti sem ^_^

allahumma solli  wa salim ala Muhammad
selawat dan salam ke atas junjungan baginda serta keluarga dan shbat2nya..

alhamdulillah, berakhir cuti sem selama 23hari...sepatutnya 22 hari..
tiket bas abis awal, terpaksa balik pada hari rabu..

pada awalnya ingin balik terus dari kampung halaman, tapi lain pula jadinya..
tengah2 odw ke program anak negeri..kakak sulung msg yg dia dah beli tiket dr putrajaya ke jb..
hehe..merantau dulu bru dpt  blik ke jb..
teman dia sbb balik sorang2 ke putrajaya dengan kereta...

sepanjang cuti
alhamdulillah, inilah kali pertama bercuti panjang kat rumah..
mmg cuti sungguh...hihi

minggu pertama dan kedua cuti mmg boleh dikatakan p ngecat rumat tiap2 hari..
kalau aboh p terpaksa berkendong ngan ma n nazirah naik moto p sne..  (membuak2 nk ambil lesen kereta sem nie...moga dipermudahkan)
mana xnya...berhabuk ble odw nk p ke binjai 2...lori kiri kanan lalu...
dari pada kereta kat rumah xbergerak baik bawa..hihi

dari ruang tamu, bilik tidur dan sampai ke dapur...dinding di cat semula..semangat ma ngan aboh pilih warna...kite raikan je...sepertinya anak ini memahami perasaan mereka..ye la, dah hidup bersama hampir 28 tahun kot, inilah mereka dapat merasai rumah sendiri...alhamdulillah..

tadika

mmg dlm rumah berwarna-warni..mcm tadika...hihi
semua lain2 warna
ruang tamu? ada tiga warna, kuning oren dan oren kepink-ngan...manalah cari term tu ek.. :P
tugas ku cat je la..tampal2 plaster kat siling..kadang2 kalau p ngan adik perempuan tu (mimi), agak gerun cket...yela, pembinaan perumahan sekitar kawasan tu xsiap lagi..jadi ada je pekerja2 yg lalu lalang..
ape lagi..mmg x overtime la..haha..

gerak kerja

agak2 kerja mengecat dlm rumah dah selesai, masa ku diifakkan ke kawasan..hihi..xlme pun, 2 hari...memandangkan ada masalah transport, ku minta shbtku dari uum menjemput setiap kali ingin membuat kerja...

alhamdulillah, cuti kali ini juga dapat bersama dengan shbt2 anak negeri...even hnya dua hari, syukur dpt bersama2 dan mendengar taujihat dari pimpinana pusat...cuma sedikit terkilan sbb terlepas dari slot TGHA..disbbkan tiket awal pagi dah abis...

balik2 kampus

perkara utama adalah check result..haha..org lain dah berzaman dapat result...kita baru je dapat tgk...tp, smpai2 lpas kemas, mmg xlarat..ngantuk dan letih..

alhamdulillah, selepas solat taubat ku rebahkan diri seketika..

alhamdulillah, walau x sehebat rakan2 lain ku syukuri nikmat yg diberikan olehNya..^_^


p/s : moga dapat dftar subjek u yg ku xambik lagi sem lepas...terpaksa meredah ke fakulti lain...

rabbi yassir wala tuaassir..

alhmdulillah cuti ini dpt habiskn beberapa buku.. ye la, internet xde, ngadap buku je..hihi ^^,



No comments:

Post a Comment