Wednesday, October 3

perjalananku mencari cinta...

perjalananku mencari cinta itu...
cinta pada yg satu yg kekal selama-lamanya...
yg berkuasa terhadap segala-galanya..

aku menyedari aku, aku mungkin hanyalah secebis kain buruk disisiNya,
namun aku tahu Dia tidak mengenal sesiapa, tidak memilih dan tidak melihat pada darjat hambaNya,
aku tahu, semua berhak mendapatkan kasih sygNya, Dia-lah yang Ar-Rahman, dan Ar- Rahim..

ku koreksi kembali setiap langkahku,
bersihkah jalanku untuk menggapai cintaNya..
subhanallah, sungguh..sungguh kotor rupanya tapak kakiku...
jalanku pula bagaimana? subhanallah...
bagaimana aku harus lakukan??
astaghfirullah...astaghfirullah...astaghfirullah...

perjalanan ini tidak boleh berhenti disini,
aku perlu mencari resolusinya,
aku perlu sesuatu agar jalanku dapat meniti jalan cintaNya...


-----------------------------------------------------------------------------------------------
ithar.......
pesan org yg ku percayai "dlm beribadah, perlu utamakan diri sendiri dahulu..."
aku "ibadah bkn hanya satu, tp skop ibadah itu terlalu luas...."..menyepi...
siru'alabarakatillah...


No comments:

Post a Comment