Tuesday, February 15

air mata.....


air mata....sebenarnya ia amat sukar untuk mengalir tanpa sebab...dia akan mengalir tanpa paksaan, tanpa rasa kepura-puraan....akan mengalir dan akan terus mengalir

calling
ya...bila sahaja mendengar suara dia, suara yang melahirkan diriku, yang membesarkan aku dari kecil...air mataku akan mengalir..entah mengapa...terlalu banyak ingin ku sampaikan, tetapi tersekat...tersekat dengan aliran air mata yang amat laju mencurah-curah...maafkan daku...

Ya Allah, engakau ampuni dosa kedua ibu bapaku...kasihi mereka sepertimana mereka mengasihiku dari aku kecil lagi.....


hati
ya..hati ini sebenarnya tidak terjaga....terlalu banyak dia menyebabkan airmataku mengalir.....
mungkin ini disebabkan kurangnya ilmuku dalam agama...kurangnya amalan seharianku terhadap pencinta selaga-galanya....kurang segala hal...kini, aku bertekad untuk menghadiri taman-taman syurga, ingin belajar, memahami dan mengamalkannya...harap-harap aku mampu lakukan...insyaallah...ameen....

ujian
hidup bila tidak didatangi ujian, mungkin ada masalah dia denganNya...itulah yang selalu aku dengar...seseorang mukmin akan diuji...tidak kira kecil ataupun besar....segalanya adalah ujian Allah untuk menguji hambaNya itu berpegang teguh pada tali aqidahNya....
ya....segala ujian pasti diiringi air mata...ya air mata akan menemani setiap kali anda memikirkan ujian tersebut...tapi ingatlah...anda lah orang-orang yang terpilih untuk menerima ujian tersebut...bersabarlah, serta redhalah setiap pemberianNya...

menulis dengan aliran air mata

No comments:

Post a Comment